de vlucht tot nu toe - Reisverslag uit São Paulo, Brazilië van Timo en Lars - WaarBenJij.nu de vlucht tot nu toe - Reisverslag uit São Paulo, Brazilië van Timo en Lars - WaarBenJij.nu

de vlucht tot nu toe

Door: Timo

Blijf op de hoogte en volg Timo en Lars

10 Februari 2014 | Brazilië, São Paulo

Daar zitten we dan, op sao paulo airport. 14 uur wachttijd in totaal. Se douane nam daar al wel anderhalf van inbeslag, maar de eerste stempel hebben we binnen! Over anderhalf uur vliegen we weer door richting Lima. Vlucht ging goed, ietwat turbulentie maar met captain philips op de tv hebben we daar niet heel van gemerkt. Al een mooi kleurtje van schaken in de zon op het vliegveld! De volgende post komt uit het (als het goed is) even zonnige lima!! Groetjes en heel leuk , al jullie reacties! Dat maakt de pret nog groter. Liefs van ons!

• 10 Februari 2014 - 22:31

Marcel:

Lieve Lars en Timo,
    De eerste dag zonder jullie hier. Veel gedachten dwalen af richting Sao Paulo en hoe het jullie zal vergaan. Timo, doe je het armbandje wel om? we vonden rood wit blauw wel leuk. Geniet van het mooie weer, maar wen er wel even aan. meteen verbranden is ook niets. In Lima zijn de vooruitzichten best goed heb ik gezien. Veel succes en veel plezier in Peru.
    Liefs, Marcel en Corita en Lisa

• 11 Februari 2014 - 10:55

Ike En Martie:

Hallo Timo en Lars, als het goed is zijn jullie nu bijna in Lima....heel veel plezier daar en een goede start van jullie reis toegewenst...al gehoord dat de 500meter op de olympische spelen een nederlands feestje is/was.Goud Zilver Brons voor Michel lMulder Smeenk en andere broertje Mulder...fantastisch toch.Good Luck en tot een volgend keer. Ike en Martie

Verslag uit: Brazilië, São Paulo

Zuid-Amerika

Hoi allemaal !

Zoals een aantal van jullie ondertussen wel zullen weten, vertrekken Lars en ik 9 februari, naar Zuid-Amerika. We gaan een flink stuk reizen, van Peru via Bolivia en Argentinië richting Brazilië. Veel mooie dingen zien en vooral genieten natuurlijk. Maar omdat we het belangrijk vonden ons toch nog nuttig te maken, hebben we besloten om ook een aantal weken te besteden aan vrijwilligerswerk.

Via een vrijwilligersbeurs in Utrecht zijn we uiteindelijk terechtgekomen bij een kleine organisatie die zich focust op ontwikkelingswerk in Peru, genaamd Mijn Bestemming Peru. De uitvalsbasis van de organisatie is de stad Cuzco en hier in de buurt hebben wij dus ook een mooi project gevonden om bij te helpen, Qosqo Maki. Hierbinnen vallen een opvanghuis voor 15 ernstig verwaarloosde straatkinderen. Daarnaast is er een bibliotheek opgericht voor alle kinderen in buurt, waar van ons verwacht wordt te helpen met de omgang met computers en het geven van Engelse les. Het project wordt gerund door één Spanjaard, verder draait het volledig op vrijwilligers.

De verschillen in Peru zijn erg groot. De totale economie groeit, maar het verschil tussen arm en rijk, maar ook de armoede zelf neemt toe. In Peru leeft ruim de helft van de inwoners in armoede, en ruim 1 op de 5 personen zelfs in extreme armoede. In de landelijke gebieden behoort 84% van de bevolking tot de laagste klasse, wat betekent dat zij zich net aan, en in vele gevallen zelfs niet eens, de eerste levensbehoeftes kunnen veroorloven.

Om hier echt wat te kunnen betekenen zijn we daarom op zoek naar sponsors. Het zou de mensen daar enorm kunnen helpen als wij ze wat steun konden bieden, financieel of materialistisch. Daarom wilden we vragen of mensen bereid zijn een klein bedrag over te maken naar onderstaande rekening:

377399094 t.a.v. T.A. Eijkelkamp
onder vermelding van: Qosqo Maki

Elke bijdrage is welkom, zodat we daar niet met lege handen aankomen en wellicht een aantal mensen erg blij kunnen maken !

Voor wat meer informatie over de organisatie of het project waar we gaan werken, kun je kijken op http://www.mijnbestemmingperu.nl/